söndag 11 augusti 2013

Uppgradering av ruTorrent

I detta inlägg ska jag gå igenom hur man hämtar hem senaste versionen av ruTorrent samt återställer sin gamla konfiguration.

Jag börjar med att hämta ut senaste versionen via svn
svn checkout http://rutorrent.googlecode.com/svn/trunk/ rutorrent

I SVN-repot ligger plugin-filerna inte inuti rutorrent-installationen, det får vi lösa.
cd rutorrent
mv plugins rutorrent/
cd rutorrent
mv * ..
rm -rf rutorrent

Nu behöver vi hämta konfigurationen från vår gamla ruTorrent-installation. I mitt fall ligger den i www.
cp -r /var/www/rutorrent/conf .

Jag behöver också kopiera konfigurationen från mina plugins
cp -r /var/www/rutorrent/share .

Jag flyttar nu bort min gamla installation och lägger den nya på plats.
sudo mv /var/www/rutorrent ~/rutorrent.old
cd ..
sudo mv rutorrent /var/www/rutorrent
chown -r www-data:www-data /var/www/rutorrent

Om allt gått vägen ska din nya installation vara på plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar