fredag 10 februari 2012

The trust relationship between this workstation and the primary domain failed

I morse startade jag upp jobbdatorn ur viloläge, loggade in i Windows och allt fungerade fint. Efter ett tag behövde jag starata om, vid försök till inloggning möttes jag av följande meddelande:

"The trust relationship between this workstation and the primary domain failed"

Prövade med att logga in lokalt, gå ur domänen och gå in i domänen igen. I ren desperation försökte jag även avinstallera de senast installerade programmen och gjorde även en systemåterställning. Ingen skillnad.

Lösningen var att logga in på domänkontrollanten, ta bort datorn ur domänen och lägga tillbaka den igen. Där efter fungerade det fint.

Anledningen till problemet ska tydligen kunna bero på att det inte bara är jag som har ett lösenord mot domänen, utan även datorn. Det som kan hända är att datorns lösenord och domänkontrollanten kommer ur synk.

Mer läsning finns här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar